دستورتحریم اقتصادی وتجاری برگشتگان از بهائیت
دستورتحریم اقتصادی وتجاری برگشتگان از بهائیت
تشکیلات بهائی ادعا دارد:
1-پیروان خود را بدون هیچ قیدوشرطی، مکلف بر تحری حقیقت نموده است. (خطابات ج1ص189)
2-هیچ مقامی نمی تواند بهائیان را از تحری حقیقت واظهار عقیده منع نماید.(اشراق خاوری-پیام ملکوت ص11 به نقل از بهاءالله) 3-تشکیلات بهائی، همه گونه تعصبات و اوهامات را مذموم ومحکوم می شمارد.(عبدالبها-خطابات ج2ص144)
در حالی که تمام ممالک آزاد ومترقی جهان ازآزادی فکر وقلم وتحقیق در کلیه امور برخوردار می باشند وآن را از اصول اولیه آزادی قلمداد می کنند،چگونه ممکن است، تشکیلات بهائی که خود را مترقی ترین سیستم اجتماعی دنیا معرفی می کند ، کاملا برخلاف آنها عمل نماید؟این تشکیلات چگونه با اقدام به طرد افراد، در جهت سلب حقوق مسلم افراد در آزادی اعتقاد وبیان آن برآمده، باعث اختناق وسرکوب افکار ونابودی ابتکار وپیشرفت علم ومعرفت گردد؟چگونه ارتباطات خانوادگی، شخصی وحتی اقتصادی افراد را تنها به جرم تحقیق بیشتر مختل می نماید؟قرار بود که در تشکیلات بهائی کنترل وسانسور واختناق افکار وجود نداشته باشدوهر فرد بهائی آزاد باشد که در هر امری تا هر حدی که می خواهد تحقیق وتفحص نماید.
با کمال تاسف در عمل می بینیم که در اولین دوره ای که بیت العدل تشکیل شد،در تاریخ 17مه 1965 بیانیه ای صادر نمود که: احباءوظیفه دارند با بهائیان ناقض امر قطع تمامی ارتباطات نمایند وحتی تا تحریم کاری ، اقتصادی و تجاری پیش روند.بدینصورت که اگر استخدام ویا عضویت بهائیان در محلی مستلزم معاشرت با ناقضین باشدمحفل بهائی باید جلوگیری نماید.ولذا دیگر امکان هرگونه معامله با وی از بهائیان سلب می گردد واین همان تحریم اقتصادی با تبعات خاصش می باشد که فرد ناقض را به فرطه نابودی خواهد کشاند.
جناب عبدالعلی علائی درکتابش،"دستخط های بیت العدل" ج 1ص 215 متن این بیانیه را می آورد:
"محفل مقدس روحانی ملی بهائیان ایران شیدالله ارکانه درجواب مکتوب مورخ 8 شهرالجمال آن محفل،مرقوم میگرددکه اصولا لزوم استبعاد واجتناب یاران از ناقضین عهد ومیثاق برآن امناء حضرت رحمان بخوبی واضح ومبرهن است،لهذا اگراستخدام یا عضویت یاران در محلی مستلزم معاشرت وارتباط با ناقضین عهدوپیمان باشدازوظائف حتمیه آن محفل است که یارانرا در چنین مواردی آگاه وبرحذرفرمایند ..."
وقتی توسط رهبران بهائی در برخورد با این افراد ،دستور قطع سلام وکلام داده شده است.وقتی دستور قطع ارتباطات خانوادگی داده شده، دراین بیانیه نیز، رهبران دربیت العدل دستور تحریم اقتصادی وتجاری این گونه افراد را به احبا صادر می نمایند که بگونه ای حکم نابودی آن افراد می باشد.بدیهی است اتخاذ چنین رویه مستبدانه ای نمی تواند موجد وحدت باشد.در نتیجه این دستورالعمل،از آن پس،جداشدن از بهائیت تبعات بسیار سختی را بدنبال داشت.در اینجا به دو نمونه از افرادی که با این تحریم ها مواجه شدند از زبان خودشان، اشاره ای مختصر می نمایم.
1-جناب فضل الله مهتدی(صبحی) گوید: "تا آنکه نوروز 1307 در رسید. این هنگام ، شخصی از طرف محفل روحانی (مجمع بهائیان) ورقه ای ترتیب داده ، در چاپخانه ای که برای طبع این قبیل اوراق و سایر مسائل سری بهائی ، نهانی در محلی مرتب نموده اند به عنوان(متحد المال)، چاپ ، و به فوریت در میان بهائیان پخش کرد" " و در آن مرا بی دین خواند و با بی شرمی و بی آزرمی دروغها به من بست و گفت : گذشته از اینکه از آلودگی به هر رسوایی و بدنامی پروا ندارد با دشمنان کیش بهائی مانند آواره و نیکو رفت و آمد دارد . از اینرو او را به خود راه ندهید و برانید و هر جا دیدید رو برگردانید.هنوز این برگ به دست همه نرسیده بود که پدر بیمار مرا شبی به زور به محفل روحانی خواستند و بردند و گفتند باید او را از خانۀ خود بیرون کنی” "در این هیاهو و گفتگو بودیم که نوروز در رسید. پس از چند روز دوتن به خانۀ ما آمدند و پدرم را ترساندند و به او گفتند باید فرزندت صبحی را که در خانه پنهان است بیرون کنی وگرنه گرفتار خشم و خروش شوقی و پیروان او خواهی شد و زندگی بر تو تنگ خواهد گشت. "هر جا که من دنبال کاری می رفتم تا نانی به دست آرم و بخورم، می رفتند و می گفتند : این آدم شایسته نیست. مردی نادرست و رسواست.... هر جا از من بدگویی می کردند و چنان دوز و کلک چیده بودند که در گوشۀ گمنامی بخزم و اگرآسیبی به من رسانند کسی در نیابد.[اما]هر چه در این راه بیشتر کوشیدند به جایی نرسیدند و از بخشش خدای بزرگ ، تیرشان به سنگ خورد،" (کتاب پیام پدر –نوشته صبحی)
2-جناب سرهنگ ثابت راسخ :" پس از طرد اینجانب و همسرم وجوه سپرده وامانی ام را با طلب های مشخص ،معین و واضح ،حیف ومیل کردند وبا اعلان وانتشار مطالب واهی واتهامات ناروا جهت ابطال حق وحقوقم،با اعزام مبلغان وایادی به اطراف واکناف کشور ،حتی به خارج از کشور دست بکار شدند.آنان با انتشار کتابهائی مملو از مطالب دروغ ....اذهان عمومی وملی ودوایر دولتی بخصوص مقامات قضائی را مشوب کرده..." (کتاب نشیب وفراز –سرهنگ ثابت راسخ ص54)
https://telegram.me/naghdbahaiat/10800
موضوع فعاليت اين صفحه پيرامون مهدويت و مدعيان قائميت و بابيت و بهائيت مي باشد